Amazon kommer. Har I taget stilling? Salg via Amazon: Fordele og ulemper for B2B virksomheder.

torsdag 14/3 2019, kl. 14.00-16.00 Lyshøjen 14, 8520 Lystrup
Amazon er en af verdens største online markedspladser. I 2016 omsatte giganten for 1.000 milliarder kroner på det amerikanske marked, svarende til 53% af al e-handel i USA, mens tallet var 100 milliarder kroner i Tyskland (20% af e-handlen).

Samtidig er antallet af brugere i Europa nået op over 100.000.000. Nok er Amazon stor, men er Amazon også værd at se nærmere på som ekstra salgskanal for din virksomhed?

Bliv klogere på mulighederne for B2B salg via Amazon

Amazon er født som en handelsplatform til forbrugerne (B2C), men platformen tilbyder nu også salg mellem virksomheder (B2B). Det betyder, at danske B2B e-handlere bør tage stilling til en række centrale spørgsmål:

  • Skal vi hoppe med på Amazon bølgen og satse på de nye kundesegmenter og markeder, som markedspladsen giver adgang til?
  • Er vores produkter eller services egnede til salg via Amazon, eller bør vi prioritere vores eksisterende salgskanaler?
  • Hvordan fungerer B2B salg via Amazon i praksis, og kan vi leve op til deres krav ift. priser, produktdata, lager, levering osv.?
  • Har vi de interne ressourcer og systemer på plads, som skal til, for at kunne supportere fremtidigt salg via Amazon?

Kom til gratis B2B inspirationsseminar

Systemate og Dynamicweb tilbyder i samarbejde med Dansk Industri (DI) og DOLLE et 2-timers B2B seminar, hvor vi sætter Amazon under lup, så du kan blive klogere på de nye salgsmuligheder (og udfordringer).

Seminaret afholdes d. 14/3-19 kl. 14:00 – 16:00 hos Systemate, Lyshøjen 14, 8520 Lystrup. Deltagelse er relevant for alle, som beskæftiger sig med B2B e-handel. 

Program

14:00: Registrering og velkomst

14:05: Tevin Lac, Chefkonsulent ved DI, præsenterer Dansk Industris seneste markedspladsanalyse og giver dig generel information om salgsfordele og potentielle udfordringer.

14:35: Pause

14:45: Systemate / DOLLE, Lone Bak Attermann, Marketing Manager ved DOLLE, giver sine erfaring med markedspladser videre. Kanalkonflikter, IT-Koblinger, Strategi, PIM, Fra B2B til B2C og meget mere.

15:15: Pause

15:25: Jacob Johnsen, Partnerkonsulent ved Dynamicweb, viser dig hvordan en integreret B2B webshop og PIM løsning med ERP-integration kan understøtte dine nuværende salgsprocesser og salg via eksterne markedspladser.

Oplægsholderne er:

Fra Dolle kommer Lone Bak Attermann, der er Marketing Manager. Lone  har mange års erfaring fra virksomheder, der anvender markedspladser som supplement til webshops og forhandlere. Fra både DOLLE og Morsø, kan Lone videregive sine erfaringer fra en international virksomhed, der tidligere kun solgte B2B, men nu er tilstede med egne DOLLE brand webshops i 6 lande i Europa.

Ved siden af har hun også gjort sig store erfaring med anvendelsen af Amazon som markedsplads i både England og Tyskland.

 

Fra Dansk Industri kommer Chefkonsulent Tevin Lac. Tevin har solide erfaringer med e-handel og har arbejdet indenfor feltet siden år 2000, hvor han bl.a. var med til at etablere Coop Danmarks e-handelsportal for deres medlemmer og senere for Royal Copenhagen med fokus på global e-handel. Udover praktiske erfaringer med e-handel, har Tevin også været ophavsmand til FDIHs Dansk e-handelsanalyse og B2B e-handelsanalyse hos DI Handel.

 

Fra DynamicWeb deltager Partnerkonsulent Jacob Johnsen. Jacob  arbejder til dagligt med større webshops integreret med l forskellige ERP sammen med nogle af vores dygtige Dynamicweb partnere.

Berigelse af produktinformation er blevet et større fokus område hos Dynamicweb, hvilket også er blandt Jacobs spidskompetencer. Med mange års erfaring hos Dynamicweb har Jacob et bredt indblik i mulighederne med DW.

 

Så kom og få nogle konkrete informationer med hjem, der kan være med til at gøre jeres overvejelser omkring nye markedspladser nemmere.