SmartLog Plus – En vej til vækst

SmartLog Plus er et program, der igennem støtte fra EU’s fond for regional udvikling, er skabt for, at hjælpe SMV’er med at opgradere deres digitale kompetence, så de styrker deres muligheder for at opfylde deres vækstmål.

At udnytte de digitale muligheder for at understøtte sin virksomheds forretningsmål om vækst, lyder måske som en nem ting at gøre, men virkeligheden er, at hos mange smv’er, kan det være en svær proces at komme i gang med. Hvor skal man investere sine digitale kroner, og hvordan sikre man, at der kommer det mest værdifulde udbytte ud af investeringen? Måske er der mange virksomheder, der kan identificere hvor deres største udfordring ligger, for at de kan få udbytte af digitalisering, men så er der en risiko for, at man ikke har kompetencerne i huset, til at implementere og føre investeringen igennem. Skal man ud og ansætte nye folk? Skal man tage fat i en ekstern partner? Der er mange overvejelser og det kan være en meget stejl læringskurve, der for mange kan virke som uoverskuelig i starten.

Med SmartLog Plus, får du nu muligheden for, at få tilskud til, at komme over denne indledende hurdle, så du hurtigt og på en gennemarbejdet grundlag, kan komme rigtigt i gang, med at få implementeret de mest værdiskabende digitale indsatser i din virksomhed.

Med SmartLog Plus, kan SMV virksomheder få tilskud til, at løfte deres digitale indsats, så deres kompetencer fremadrettet kan understøtte deres vækst og forretnings mål. SmartLog Plus er et nyt tilbud, der giver mulighed for optimering af processer hos vækstparate virksomheder. Der er fokus på digitalisering, teknologi, automation og nye metoder – alt sammen for at sikre dig imod udfordringer når din virksomhed vækster.


Ryk din virksomhed til næste niveau

Som deltager i programmet får du skræddersyet logistiske løsninger til din virksomhed. Erfarne undervisere, konsulenter og systemleverandører vil bidrage til at finde den løsning, der netop passer til din virksomhed. Det foregår blandt andet via workshops, individuelle konsultationer m.m. Projektet bliver gennemført i samarbejde med Systemate, der assisterer dig i at samle alle input til en vækstplan tilpasset jer.

Planen vil beskrive og dokumentere, hvorledes din virksomhed kan vækste og pege på, hvordan du kan optimere dine processer betydeligt gennem digitalisering, teknologi, automation og nye metoder. Vækstplanen indeholder også en plan for, hvordan denne kan forankres og implementeres.

Systemate tilfører dig over 30 års kompetence med digitalisering i produktionsvirksomheder

Når Systemate kommer og skal hjælpe netop din virksomhed med at få mest værdi ud af din digitale indsats, får du input fra en leverandør, der har arbejdet med netop dette i over 30 år. Derfor har vi processer og kompetencerne i orden, så vi kan sikre dig, at du igennem dette forløb, får den bedste rådgivning, så du kommer ud på den anden side, men en plan, der passer netop til den forretnings strategi og de mål der er sat for jer.

Når Systemate kommer og hjælper dig videre, er formålet i SmartLog Plus programmet, at hjælpe dig med at få digital understøttelse af din vækstplan. Det vi løfter dine kompetencer på er:

  • Beskrivelse af processer. Etablere en digitale udgangspunkt at foretage ændringerne fra
  • Identifikation af digitale forbedringspotentialer og kvantificering af disse
  • Styring og opfølgning på implementeringsprojekter.

En typisk proces ville i en, i sammenarbejde defineret tidsplan, inkludere områder som:

Kompetence udvikling:

  • Indledende kick-off
  • Undervisning I udarbejdelse af As-Is processer
  • Udarbejdelse af As-Is Proces beskrivelser
  • Rangering af As-Is processer
  • Identificer forbedringspotentialer i.f.h.t. målbilleder
  • Præsenter forbedringskatalog
  • Analyser forbedringskatlog ifht. Kundens kontekst/etabler projektoplæg

Projekt oplæg/SoW/BC input:

  • Kostpris
  • Scope
  • WBS
  • Risici
  • Tidsplan
  • Kvalificer BC gevinster
  • Projektstyring og opfølgning

Vækstplan:

  • Liste af business cases
  • Tidsplan/roadmap for BC

Efter dette forløb, kommer du som virksomhed til at stå med, et køreplan for, hvilke digitale indsatsområder du skal implementere for at din virksomhed får opfyldt jeres vækstpotentiale. Du har en køreplan, der indeholder budgetter, tidsplan, kompetencebehov, gevinster og hvilke aktiviteter der skal til for at gennemføre denne køreplan. Alt i alt, ender du med et solidt fundament til at påbegynde din digitale rejse, der skal understøtte din forretningsstrategi og vækstmål.

For at blive godkendt til denne tilskudsordning, bliver tilmeldte virksomheder screenet og vurderet i forhold til design af et forløb, hvor en række parametre som væksthastighed og potentiale, marked, teknologi, ressourcer, motivation og parathed, og hvor muligheder for logistisk optimering drages ind i processen. Screening vil blive gennemført i samarbejde med Center for Logistik, Aalborg Universitet, der er projektansvarlig for Smartlog Plus.

Ønsker du at vide mere om dine muligheder for at få tilskud til dit digitale kompetenceløft? Så tag endelig fat i os, så vi kan give dig en introduktion til mulighederne.

Martin Dommerby

Lad os hjælpe dig videre

Martin Dommerby er en af vores specialister på området og sidder klar til at rådgive og hjælpe dig videre.

 +45 26 24 64 62

 mdo@systemate.dk